تاثیرات ارور 404 و 403 در سئوی سایت
تاثیرات ارور 404 و 403 در سئوی سایت

تاثیرات ارور ۴۰۴ و ۴۰۳ در سئو سایت

در دنیای  سئو  و وبمستری ، یکی از مهمترین مشکلاتی که می تواند برای یک سایت پیش آید ، از دست رفتن یک برگه ای است که قبلا وجود داشته و شناسایی شده است . حذف شدن یک برگه باعث ایجاد یک خطا می شود که عموما به “ارور ۴۰۴″ شناخته می شود .

اما آیا میدانستید که این ارور در سایت شما باعث حکم اعدام سایتتان خواهد شد ؟! البته این اصطلاح است اما در صورتی که سایت شما چنین مشکلی داشته باشد مطمئن باشید به زودی باید از سایتتان دل بکنید!

ارور ۴۰۴ از نظر ربات های جستجوگر عاملی است که نشانگر از هم پاشیدن بنیان سایت است! یعنی در صورتی که تعداد این خطاها رو به افزایش باشد از آن سو محبوبیت شما کاهش می باشد . و به نوعی رابطه ای معکوس دارند .

و اما ارور دیگر ۴۰۳ است. این خطا هنگامی رخ می دهد که ربات جستجوگر و یا یک فرد مجوز کافی برای مشاهده ی آن برگه را نداشته باشد. این محدودیت یا از طریق بسته شدن رنج و محدوده ی آی پی ها است و یا تلاش برای ورود به قسمتی که برای استفاده از آن به سطح دسترسی خاصی نیاز است . ارور ۴۰۳ به اندازه ی ۴۰۴ زیاد اهمیت ندارد اما در جریان رتبه دهی به سایت لحاظ می شود . ارور ۴۰۳ باید به گونه ای باشد که توسط ربات های گوگل قابل شناسایی نباشد اما برای کاربران حقیقی قابل دید! چرا که ۴۰۳ یک پیغام آگاه کننده برای کاربر سایت است که بداند این برگه که در تلاش برای نمایش است ، برای وی ساخته نشده. اما موتورهای جستجو نباید این را مشاهده کنند . برای حل هرکدام از این مشکلات باما همراه باشید:

 

راه حل های رفع خطای ۴۰۴ در سایت :

یکی از بهترین و موثر ترین روش ها برای حذف این ارور ، انتقال خودکار به برگه ی اصلی سایت است . اما ملزم نیستید که به برگه ی اصلی سایت انتقال دهید بلکه می توانید به برگه های دیگری که خود تهیه کرده اید انتقال دهید اما بهترین گزینه انتقال به صفحه ی خانگی سایت است .

استفاده از کد PHP در هاست.

– ابتدا به هاست خود بروید ، در قسمت Error Pages می توانید برای هر برگه ی خطا یک کد مجزا در نظر بگیرید . در این قسمت از امکانات هاست خود می توانید برای ارورهای مختلفی برگه ی دلخواه تنظیم کنید . در زیر کدی به صورت پیشنهادی برای اینکار به شما تقدیم کرده ایم :

<!DOCTYPE html PUBLIC “-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN” “http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd”>
<html xmlns=“http://www.w3.org/1999/xhtml” dir=“rtl”>
<head>
<meta httpequiv=“Content-Type” content=“text/html; charset=utf-8” />
<title>Error Page !</title>
<META HTTPEQUIV=“refresh” CONTENT=“1;https://mrwordpress.ir”>
<style type=”text/css”>
* {font-size: 100%;margin:0;padding: 0; color:#666;}
body { font-family: Tahoma ,Arial, sans-serif;font-size: 100%;color: #69788E; margin: 10px 30px;background: #F7F7F7;}
h1 {font-family: “Trebuchet MS”, Helvetica, sans-serif; font-size: 1.70em;font-weight: normal;color: #333333;margin-top: 0; margin-bottom: 10px; direction:ltr;}
.content_box {border: 1px dashed #CECFCE;background: #FFFFFF;padding: 10px;margin-right: auto;margin-left: auto;}</style>
</head>
<body>
<br />
<div class=“content_box”>
<h1 align=“center”><span style=“font-size:250%;color:#D80000;”>Error Found !</span></h1></div><br /><div class=“content_box”>
<p align=“center”><span lang=“fa”>متاسفیم ! این صفحه در دسترس نیست و شما تا چند ثانیه دیگر منتقل خواهید شد</span>
<p align=“center”><span lang=“fa”>آی پی شما (<!#echo var=”REMOTE_ADDR” –>) و این برگه گزارش گردید تا بتوانیم این خطا را رفع نماییم . با تشکر</span></div></body></html>

که در کد بالا باید بجای آدرس mrwordpress.ir آدرس صفحه ی اصلی سایت خود را وارد کنید . تفاوتی ندارد بدون www یا با آن! و در کنار آدرس سایتتان ، عدد ۱ را مشاهده می کنید که این نشانگر ثانیه ی انتقال است . در اینجا عدد ۱ یعنی به محض مشاهده ی این برگه ، بعد از یک ثانیه به صورت خودکار به آدرس وارد شده انتقال یابد .

با این کار به گوگل اجازه نمی دهید که بفهمد این برگه که درون آن است یک خطا است و به مرور زمان ارورهای قبلی در گوگل وبمستر حذف و ارورهای جدید لحاظ نخواهند شد .

برای رفع ارور ۴۰۳ هم باید از طریق کد PHP در هاست و در قسمت Error Pages استفاده کنید. با این کارهای بالا دیگر سایت شما آلوده به ارورهای ۴۰۴ نخواهد بود و رتبه ی واقعی خود را حفظ خواهید کرد .

امیدوارم از این آموزش استفاده کرده باشید.

موفق باشید.

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید