تفاوت wordpress.com با wordpress.org
تفاوت wordpress.com با wordpress.org

تفاوت wordpress.org با wordpress.com

با درود

پرسشی که ممکن است برای خیلی از کاربران تازه کار مطرح شود این است که چه فرقی بین ۲ سرویس وردپرس هست . برخی از کاربران تازه کار یک سرویس را با سرویس دیگر به اشتباه می گیرند . در این پست قصد داریم تفاوت ها و مزایا و معایب هر دو سرویس رو به اختصار بیان کنیم :

wordpress.org

2015-12-24_160426

در این سایت بسته به آی پی که شما با ان وارد سایت شده باشید به شما وردپرس با زبان آن کشور را پیشنهاد می دهد .همان طور که در تصویر بالا می بینید وردپرس به زبان فارسی برای آی پی ایران پیشنهاد شده است .شما میتوانید بسته کامل وردپرس را رایگان دانلود کنید و شما با استفاده از این فایل ها قادر هستید سیستم وردپرس رو بطور کامل و بدون هیچ محدودیتی روی هاست خود نصب کنید .

 

wordpress.com

 

wordpress

احتمالا شما هم با سایت هایی مثل میهن بلاگ و بلاگ .آی آر آشنایی دارید. این دو سایت ( و امثال آنها ) به شما اجازه می دهند که یک وبلاگ خیلی سریع ایجاد کنید بدون نیاز به هاست و دیگر موارد . کافیه شما در این سایت ها ثبت نام کرده تا یک وبلاگ در اختیار شما قرار بگیره. سایت wordpress.com نیز دقیقا همین کار را انجام می دهد. در حقیقت این سایت نیز مانند سایت میهن بلاگ و بلاگ .آی آر است با این تفاوت که سیستم مدیریت و ساختن وبلاگ ها در این سایت برپایه نسخه قابل نصب وردپرس است.

مزایا و معایب

در سرویس wordpress.org

مزایا:

در این سرویس هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شما قادر هستید تمام قسمت ها را ویرایش کرده و مطابق سلیقه خود دربیاورید.

همچنین برای این سیستم هزاران افزونه و قالب طراحی شده است که شما می توانید براحتی از آن استفاده کنید.

آموزش های قراوانی در اینترنت برای کار با این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد

معایب:

برای استفاده از این سرویس شما به یک هاست و دامنه نیاز دارید. همچنین داشتن اطلاعاتی جهت نصب و مدیریت این سرویس نیز لازم است .

در سرویس wordpress.com

مزایا:

برای استفاده از این سرویس نیاز به داشتن هاست و دومین نیست . محیط این سیستم کاملا فارسی هست . در ضمن هیچگونه محدودیتی در پهنای باند نخواهید داشت .

امکان داشتن فضای آپلود بیشتر با پرداخت هزینه

معایب:

در این سرویس محدودیت هایی نیز موجود است . بطور مثال شما نمی تونید در این سرویس قالب و یا پلاگین جدید نصب و یا ویرایش کنید.

همچنین این سایت در ایران مسدود شده است .

برخی از امکانات این سیستم رایگان نمی باشد .

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

این پست دارای 5 نظر است

دیدگاهتان را بنویسید