افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس
افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس

۷ تا از بهترین افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس

مدیریت چندین سایت وردپرسی می تواند وقت و انرژی زیادی از شما بگیرید. اما با استفاده از افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس شما می توانید علاوه بر گسترش سایت های وردپرسی خود ، به آسانی سایت های خود را مدیریت کنید!

در این مقاله ما به شما را راهنمایی می کنیم تا بهترین افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس (WordPress Multiple) را انتخاب کنید.

 

چرا باید از افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس استفاده کرد؟

  • مدیریت آسان تر سایت ها
  • پشتیبان گیری به طور اتوماتیک از سایت ها
  • مشاهده بروزرسانی ها و نصب قالب ها و افزونه ها
  • مدیریت کاربران ، نظرات و …

 

1 – افزونه InfiniteWP

افزونه InfiniteWP
افزونه InfiniteWP

افزونه InfiniteWP یکی از بهترین و قوی‌ترین افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس هست که برای شرکت‌ها ، فریلنسرها و توسعه دهندگان ساخته شده است.

به کمک این افزونه شما می‌توانید به صورت نا محدود سایت های خود را مدیریت کنید و بر اساس درخواست خود ، از سایت‌ها ، پشتیبان گیری کنید. آن هم رایگان!

البته در نسخه رایگان شما به مدیریت افزونه ، تم و به‌روزرسانی های اصلی وردپرس محدود می‌شوید. و برای ذخیره بکاپ‌ها و دسترسی به آنها از دور ، شما نیاز به نسخه پولی آن دارید.

ویژگی های اصلی و فوق‌العاده افزونه InfiniteWP بعد از تهیه نسخه پولی آن نمایان می شوند. این ویژگی‌ها عبارتند از : تنظیم سایت ، تثبیت آسان وب سایت ، مهاجرت ها ، نظارت بر مدت زمان کار ، گزارش های مشتری ، مدیریت نظرات ، انتشار پست‌ها و صفحات ، احراز هویت 2 مرحله‌ای ، اسکن بدافزارها ، گزارش لینک های خراب و… .

در نسخه پولی شما می‌توانید لوگوی خود را به افزونه اضافه کنید تا مشتری های شما به جای لوگوی InfiniteWP ، لوگوی سایت شما را مشاهده کنند.

InfiniteWP یک اپلیکیشن SaaS یا Software as a Service نیست. در عوض شما می توانید این افزونه را مستقیما در سایت خودتان نصب کنید. یا می توانید از طریق cPanel نصب کنید و یا به صورت دستی در سرور خود این افزونه را بارگذاری کنید.

بعد از نصب افزونه ، می‌توانید سایت‌هایی را که می خواهید مدیریت کنید اضافه کنید و بعد افزونه InfiniteWP client را در آن وب سایت‌ها نصب کنید. این افزونه مشتری سایت‌های شما را به پنل مدیریت InfiniteWP متصل می‌کند که به شما امکان کنترل کامل سایت‌های مدیریت شده را می ‌دهد.

 

2 – افزونه Jetpack

افزونه Jetpack
افزونه Jetpack

افزونه Jetpack یک افزونه عالی است که ابزار های قدرتمند مدیریت چندین سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از این افزونه شما نیاز به یک حساب WordPress.com نیاز دارید.

نسخه رایگان افزونه Jetpack به عنوان یک پل بین وب سایت شما و سرورهای WordPress.com عمل می‌کند. در نتیجه می توانید برای مدیریت همه سایت‌های وردپرسی خود از داشبورد WordPress.com استفاده کنید.

افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس
افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس

با استفاده از نسخه رایگان این افزونه شما می‌توانید افزونه های وردپرس و به‌روزرسانی‌ های اصلی را در همه سایت های خود به راحتی مدیریت کنید. همچنین در زمان خرابی ، از سایت های شما در برابر حمله ویروس‌ها هم محافظت می‌کند.

برای استفاده از ابزار های پشتیبان گیری خودکار ، گزارش فعالیت های سایت ها ، اسکن بدافزار ها ، رفع مشکلات امنیتی و … ، شما نیاز به تهیه نسخه پولی این افزونه دارید.

 

3 – افزونه iThemes Sync

افزونه iThemes Sync
افزونه iThemes Sync

افزونه iThemes Sync ، یکی دیگر از بهترین افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس می باشد.

نسخه رایگان این افزونه به شما کمک می کند حداکثر تا 10 سایت را با ابزار های قدرتمند iThemes Sync به راحتی مدیریت کنید.در نسخه رایگان شما می‌توانید به‌روزرسانی های وردپرس را از یک داشبورد مدیریت کنید. همچنین شما می‌توانید قالب ها و افزونه ها را یا از سایت WordPress.org و یا به صورت بارگذاری دستی آنها نصب کنید.

افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس
افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس

در نسخه پولی این افزونه شما به ویژگی های گزارش های مشتریان ، مدیریت کاربران ، نظارت بر مدت زمان کار ، مدیریت امنیت سایت ها ، ادغام با ذخیره سازی ابری BackupBuddy و … دسترسی خواهید داشت.

 

4 – افزونه ManageWP

افزونه ManageWP
افزونه ManageWP

افزونه ManageWP از بهترین افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس می باشد که ابزار های قدرتمند و فوق‌العاده ای را در اختیار شما به صورت رایگان قرار می‌دهد.

داشبورد در وب سایت ManageWP قرار داده شده و با نصب افزونه Worker در هر سایت ، تمامی سایت هایی که مال شما هستند را به یکدیگر متصل می‌کنید و می‌توانید به آسانی به مدیریت همزمان چند سایت وردپرس بپردازید. این افزونه به عنوان واسط بین سایت های شما و داشبورد ManageWP شما عمل می کند.

با استفاده از یک داشبورد می‌توانید بفزونه ها ، قالب ها و پرونده های اصلی وردپرس را به راحتی و با یک کلیک به‌روزرسانی کرده و آنها را نصب کنید. همچنین شما قادر هستید از داشبورد ManageWP نظرات کاربران را در تمامی سایت های خود مدیریت و تعدیل کنید.

بهترین ویژگی ManageWP در اختیار قرار دادن ابزار های قدرتمند و مدیریت تعداد نامحدود سایت هاست. در نسخه رایگان پشتیبان گیری و اسکن امنیتی سایت ها در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما برای گرفتن بکاپ از سایت ها در لحظه و به طور آنی و گرفتن اسکن های امنیتی برنامه‌ریزی شده شما نیاز به نسخه پولی ManageWP دارید.

 

5 – افزونه CMS Commander

افزونه CMS Commander
افزونه CMS Commander

CMS Commander یک افزونه پولی برای مدیریت چند سایت وردپرس می‌باشد. به کمک ابزار های این افزونه می‌توانید تمامی سایت های خود را از داشبورد CMS Commander به راحتی مدیریت کنید. برای اتصال و مدیریت همه سایت های خود ، باید یک client plugin در هر سایت نصب کنید.

ابزارهای قدرتمند افزونه CMS Commander عبارتند از : به‌روزرسانی افزونه‌ ها و قالب ها با یک کلیک ، احراز هویت دو مرحله ای ، مدیریت بکاپ‌ها ، اسکن بدافزار ها ، لوگوی تجاری سفارشی و … می‌باشند

ویژگی مدیریت محتوا ، باعث شده که افزونه CMS Commander کمی خاص‌تر از دیگر افزونه‌های این لیست باشد. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید از منابع خارجی مانند YouTube ، Flickr ، Yelp و … برای افزودن محتوا استفاده کنید.

 

6 – افزونه MainWP

افزونه MainWP
افزونه MainWP

افزونه MainWP یکی دیگر از بهترین افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس می‌باشد که توسط افزونه های پولی پشتیبانی می‌شود؛ این افزونه را برای مدیریت همزمان و چند سایت وردپرس است که شما آن را در یک وب سایت جداگانه وردپرس نصب می‌کنید.

بعد از نصب ، شما باید افزونه MainWP child را در تمامی سایت‌هایی که می‌خواهید مدیریت کنید ، نصب کنید.

از ابزار های فوق‌العاده این افزونه می‌توان به اسکن امنیتی توسط Sucuri ، اسکن افزونه ها و قالب های آسیب‌پذیر ، مدیریت به‌روزرسانی ها ، مدیریت کاربران و محتواها و … اشاره کرد.

همچنین پشتیبان گیری توسط UpdraftPlus انجام می‌شود که به شما کمک می‌کند تا نسخه‌های بکاپ خود را به راحتی مدیریت کنید. علاوه بر این شما می‌توانید از قابلیت هایی کاربردی مانند برنامه های افزودنی برای آپلود مقالات انبوه ، گزارش های مشتریان ، کنترل دسترسی و … استفاده کنید.

 

7 – افزونه WP Remote

افزونه WP Remote
افزونه WP Remote

افزونه WP Remote شما را قادر می‌سازد تا به سادگی تمامی سایت های خود را مدیریت کنید. این افزونه مجموعه ای محدود از ویژگی ها نسبت به دیگر از افزونه های مدیریت چند سایت وردپرس به طور همزمان ، در این لیست دارد.

افزونه WP Remote به شما کمک می‌کند تا به‌روزرسانی های وردپرس را برای هسته ، افزونه ها و قالب ها نصب کنید. همچنین می‌توانید از WP Remote برای ساخت نسخه های پشتیبان و بارگیری آنها در رایانه یا ذخیره آنها در AWS یا SFTP استفاده کنید.

 

کدام گزینه بهترین افزونه برای مدیریت چند سایت وردپرس است؟

انتخاب بهترین افزونه کاملا بستگی به شما و نیاز شما دارد. کاربرانی که تعداد سایت های کمی دارند ، به دنبال راه حل ها و گزینه های ساده‌تر و ارزان‌تر می باشند.

اما اگر شما فریلنسر هستید یا شرکت کاری هستید که برای مشتریان زیادی سفارش می‌گیرید نیاز به ابزارهای پیشرفته‌تر و قدرتمندتر دارید.

افزونه InfiniteWP از نظر ابزارها و ویژگی ها ، استفاده آسان و انعطاف‌پذیری ، بهترین گزینه می‌باشد.

اما اگر تعداد سایت های کمی را می‌خواهید مدیریت کنید ، به تمامی ابزار های پیشرفته‌ای که InfiniteWP ارائه می‌دهد نیاز ندارید و می‌توانید از افزونه های iThemes Sync یا Jetpack برای مدیریت پایه سایت های وردپسی خود استفاده کنید.

تیم آقای وردپرس امیدوار است که این مقاله به شما کمک کند تا بهترین افزونه مدیریت چندین سایت وردپرسی را انتخاب کنید.

 

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید