آموزش افزودن محصول دانلودی در افزونه دانلود به ازای پرداخت وردپرس EDD
آموزش افزودن محصول دانلودی در افزونه دانلود به ازای پرداخت وردپرس EDD

آموزش تنظیمات متفرقه افزونه EDD قسمت دوم

آموزش تنظیمات متفرقه افزونه EDD قسمت دوم

در سری آموزش قبلی تب مربوط به امکانات متفرقه در تنظیمات پلاگین EDD به شما نحوه ی پیکربندی چند گزینه ی اول این تب را آموزش دادیم (همانطور که طی جلسه قبل گفیم هدف از ایجاد این تب در این پلاگین به لحاظ امکانات بیشتر در فروشگاه و جذابیت بیشتر آن است و اصلا استفاده از این تب لازم نمی باشد، اما معمولا با توجه به امکانات جذابش بسیاری از مدیران فروشگاه ها از امکانات این تب هم استفاده میکنند !) . بسیار خب اگر آموزش قبلی را مطالعه نکردید و دوست دارید ببینید هم کاری نداره و تنها کافیست قسمت اول این آموزش را درسایت آقای وردپرس جستجو کنید .

همانطور که مطلع هستید در آموزش قبل تا گزینه ی مربوط به “فعالسازی سبد خرید” نحوه پیکربندی این تب را خدمت شما شرح داده بودیم ، در حال حاضر در این مطلب میخواهیم به نحوه ی پیکربندی ادامه ی این گزینه ها بپردازیم .

طبق روال کار همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید ابتدا وارد ادمین (همان پیشخوان مدیریت) وردپرس بشید و سپس به منوی دانلود ها > تنظیمات > پیکربندی مراجعه فرمایید  . اکنون صفحه ای برای شما باز می شود که باید به تب مربوط به ” متفرقه ” بروید .

آموزش تنظیمات متفرقه افزونه EDD قسمت دوم
آموزش تنظیمات متفرقه افزونه EDD قسمت دوم

مرحله جدیدی که اکنون باید به آن بپردازیم زیر بخش مربوط به “دانلود فایل ها” است که در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد . با تنظیماتی که در این قسمت قرار دارد قادر خواهید بود تا لینک های دانلودی را برای مشتری خود اختصاصی سازی کنید ! که در ادامه به هر کدام از این گزینه ها می پردازیم .

آموزش تنظیمات متفرقه افزونه EDD قسمت دوم
آموزش تنظیمات متفرقه افزونه EDD قسمت دوم

ما گزینه های این زیر بخش را در تصویر زیر شماره گذاری کردیم که طبق همین شماره این موارد را به شما آموزش می دهیم .بسیار خب بهتر است بریم سراغ اولین گزینه !

نحوه دانلود :

این گزینه شامل یک منوی کشویی است که با کلیک روی آن میتوانید یکی از حالات ” به زور و ریدایرکت یا همان تغییر مسیر را ” را انتخاب کنید .

اما منظور نحوه دانلود به زور دقیقت چیست ؟ منظور اسن است که مشتری پس از امام خرید موفق خود فورا لینکی برای وی نمایش داده خواهد شد که لینک دانلود فایل است و می تواند اقدام به دانلود فایل خریداری شده یا همان محصول خریداری شده کند . (البته این مورد برای فایل های کم حجم خوب است اجرا شود)

اما منظور از تغییر مسیر یا همان ریدایرکت چیست ؟ در اینجا درواقع منظور این است که مشتری بعد از پرداخت وجه محصول خریداری شده به واسطه ی یک url یا همان لینک به مسیری منتقل می شود که فایل اصلی برای دانلود آنجاست . لازم به ذکر است این مورد برای فایل های با حجم بالا پیشنهاد میشود . (پیشنهاد میشود این تنظیمات را روی فروشگاه خود اعمال کنید )

محدودیت در دانلود فایل :

همانطور که در تصویر فوق میبینید گزینه 2 مربوط به این مورد است . در اینجا شمارنده ای برای دانلود فایل درنظر گرفته شده است ، صاحب فروشگاه میتواند تعیین کند که یک فایل توسط یک مشتری چند بار دانلود شود  و درواقع اگر مشتری از این حد بیشتر بخواهد اقدام به دانلود کنید دیگر سیستم به وی اجازه دانلود نمیدهد (مثلا 5 بار حداکثر دفعاتیست که میتواند دانلود کند) . همچنین توجه کنید که اگر این تنظیم را حالی بگذارید یعنی تعداد دانلود از لینک ها میتواند بصورت نامحدود اتفاق بیافتد و دیگر محدودیتی وجود ندارد .

انقضاء لینک دانلود :

در تصویر بالا مشاهده میکنید که گزینه 3 مربوط به این مورد است . صاحب فروشگاه با استفاده از این گزینه قادر خواهد بود که زمان فعال بودن هر لینک را وارد کند . بعنوان مثال خریدار خرید را انجام داده است و لینک را دریافت کرده است و اجازه دانلود دارد ، اگر شما اینجا 1 را وارد کنید خریدار حداکثر تا یک ساعت مجاز به دانلود از آن لینک است و پس از آن دیگر مجاز به دانلود نخواهد بود و سیستم اتومات لینک وی را غیر فعال می کند ! (میتوانید این قسمت را بصورت ساعت وارد کنید ، مثلا 1 ساعت یا 10 ساعت یا … )

غیرفعالسازی دانلود مجددا :

یکی دیگر از امکانات حرفه ای این تب که در تصویر بالا هم با شماره 4 مشخص کرده ایم میتواند به مدیر فروشگاه این اجازه را بدهد که هر خریدار تنها یک بار اجازه دانلود از هر لینک را داشته باشد (درواقع خریدار فقط یک بار میتواند روی لینک دریافتی کلیک و دانلود انجام دهد ).

باز هم رسیدیم به نتیجه این مقاله :

این هم برخی از گزینه های دیگر این تب بود که برای شما بصورت کامل توضیح دادیم ! اما هنوز یک زیر بخش دیگر بنام “پیکربندی حسابداری” از این تب باقی مانده است که در آموزش بعدی به آن خواهیم پرداخت . تا آموزش بعدی که روی سایت قرار بدیم میتوانید این آموزش را مورد برسی قرار بدید و اگر مشکلی داشتید از قسمت نظرات همین مطلب مطرح فرمایید تا به آنها رسیدگی کنیم .

موفق باشید .

 

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

این پست دارای یک نظر است

دیدگاهتان را بنویسید