فروشگاه ساز وردپرس ووکامرس فارسی - Woocommerce Farsi
فروشگاه ساز وردپرس ووکامرس فارسی - Woocommerce Farsi

آموزش تنظیمات اکانت ووکامرس فارسی WooCommerce Farsi

در این مقاله از سری آموزش های ووکامرس تصمیم داریم تا به برسی تب مربوط به “تنظیمات حساب” که یکی از تب های مربوط به تنظیمات است بپردازیم. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید این تب شامل زیربخش های ” برگه های حساب کاربری، نقطه پایانی حساب کاربری من ” است که در ادامه به معفی و برسی هرکدام از گزینه های آنها خواهیم پرداخت.

آموزش تنظیمات اکانت ووکامرس فارسی WooCommerce Farsi

تنظیمات حساب کاربری در ووکامرس

قبل از هر اقدامی جهت رفتن به پنجره ای که در تصویر زیر میبینید از پنل مدیریت سایت وردپرسی خود باید بسیر ” ووکامرس > پیکرندی > حساب های کاربری ” بروید.

آموزش تنظیمات اکانت ووکامرس فارسی WooCommerce Farsi
آموزش تنظیمات اکانت ووکامرس فارسی WooCommerce Farsi

اولین گزینه که در این پنجره مشاهده میکنید ” برگه حساب من ” است که شامل یک منوی کشویی با لیستی از نام صفحاتیست که میتوانید یک مورد از آنها را انتخاب کنید، در واقع زمانیکه کاربران روی گزینه “حساب من” واقع شده در سایت کلیک کنند به این صفحه منتقل خواهند شد. لازم به ذکر است در این صفحه تمامی جزئیات سفارشاتی که تاکنون به ثبت رسانده اند را مشاهده خواهند کرد(همراه با تاریخ و ساعت و …)

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید پس از اینکه پلاگین ووکامرس را نصب کنید چند صفحه بصورت اتومات در این منوی کشویی جهت انتخاب شما قرار دارد .

برگه های حساب کاربری تنظیمات اکانت ووکامرس فارسی WooCommerce Farsi

برگه های حساب کاربری تنظیمات اکانت ووکامرس فارسی WooCommerce Farsi
برگه های حساب کاربری تنظیمات اکانت ووکامرس فارسی WooCommerce Farsi

و اما گزینه بعدی در این بخش مربوط به فعالسازی عضویت است که اگر چک باکس گزینه ” اجازه ثبت نام در برگه پرداخت ” را بزنید امکان ثبت نام کاربران در حین ورود به سبد خرید فراهم میشود و در صورتیکه چک باکس گزینه ” اجازه نام نویسی در برگه حساب کاربری ” فعال باشد امکان عضویت کاربران بصورت مستقیم فعال میشود.(به تصویر زیر مشاهده کنید)

3

ورود: اگر چک باکس این گزینه فعال باشد در صورتیکه مشتری حین خرید محصول وارد اکانت کاربری خود نشده باشد با پیغامی مشابه ” لطفا وارد حساب کاربری خود شوید” مواجه خواهد شد.

ساخت حساب کاربری: اگر چک باکس “ساخت اتومات نام کاربری” را فعال کنید ، سیستم برای مشتری در حسن عضویت بصورت اتوماتیک یک نام کاربری انتخاب میکند. این نام کاربری با آدرس ایمیل کاربر مطابقت خواهد داشت.

در صورتیکه چک باکس مربوط به گزینه “ساخت اتومات گذرواژه” را در حالت فعال قرار داده باشید، کاربران در حین ساخت اکانت کاربری نیازی نخواهند داشت تا پسوردی برای اکانت خود برگزینند، بلکه سیستم ووکامرس برای آنها پسوردی مطمئن را انتخاب میکند.

نقطه پایانی حساب کاربری من تنظیمات اکانت ووکامرس فارسی WooCommerce Farsi

شما میتوانید از طریق این زیر بخش پیوند یکتا(لینک اختصاصی) مطابق لا آنچه که خودتان مد نظر دارید برای گزینه های مختلف سایت بعنوان مثال برای گزینه ” ویرایش حساب” بسازید. این لینک ها منحصر به فرد خواهند شد یعنی تنها مخصوص به یک عمل خاس خواهند بود و کاملا حرفه ای خواهد بود . لطفا به ادامه ی این مطلب توجه فرمایید .

اگر به تصویر زیر مشاهده بفرمایید شما یک گزینه بنام سفارش ها دارید که در داخل باکس مربوط به آن گزینه ی orders درج شده است،این به آن معناست که آدرس یا همان لینک مربوط به سفارش های هر کاربر در سایتتان بصورت domain.com/orders نمایش داده خواهد شد و مابقی گزینه ها هم که در تصویر زیر مشاهده میکنید به همین صورت است. (البته همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید با نصب پلاگین ووکامرس سیستم بصورت اتوماتیک پیوندیکتایی را برای هر کدام از این بخش ها در نظر میگیرد و البته میتوانید مطابق با میل خود اقدام به تغییر هرکدام از این پیوند ها یا همان دنباله ی لینک ها کنید!)

4

سفارش ها: در این کادر میتوانید لینک نمایش محصولات به مشتریان را بصورت اختصاصی برای سایت و فروشگاه خود انتخاب کنید تا زمانیکه مشتری روی آن لینک کلیک کند تمامی محصولاتی که تاکنون سفارش داده است برایش به نمایش در آید.

نمایش سفارش: برای نمایش سفارشاتی که تاکنون مشتری ثبت کرده است پیوند یکتا وارد نمایید.

دانلودها: در این کادر پیوندی اختصاصی برای نمایش تمامی دانلودهایی که تاکنون مشتریان انجام داده اند میتوانید ایجاد کنید.

ویرایش حساب کاربری: میتوانید از این قسمت پیوند یکتای اختصاصی جهت ویرایش اکانت برای کاربران وارد کنید، کاربران از طریق این لینک قادر خواهند بود تا اقدام به تغییر نام ، کشور و یا … نیز کنند.

آدرس: وارد کردن پیوند یکتا برای نمایش آدرس کاربران.

روش های پرداخت: وارد کردن پیوند یکتا جهت نمایش روش های پرداختی کاربران.

فراموشی گذرواژه: انتخاب یک پیوند یکتا برای فراموشی رمز عبور ورود به اکانت کاربری.

خروج از سیستم:وارد کردن پیوند یکتا یا همان دنباله ی دامین برای دکمه ی خارج شدن از حساب کاربری.

بسیار خب

این تب تنظیماتی از ووکامرس هم به اتمام رسید. در صورتیکه سوالی در ارتباط با این مقاله داشتید میتوانید از بخش نظرات با ما درمیان بگذارید، ما در مقاله ی بعدی سعی میکنیم تا به برسی تب ها و گزینه های بعدی بپردازیم.

موفق باشید.

 

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

این پست دارای 4 نظر است

دیدگاهتان را بنویسید