فروشگاه ساز وردپرس ووکامرس فارسی - Woocommerce Farsi
فروشگاه ساز وردپرس ووکامرس فارسی - Woocommerce Farsi

آموزش تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس فارسی Woocommerce farsi

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی کاربران آقای وردپرس.
در خدمت شما هستیم با آموزش تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس.

بطور معمول چندین دروازه پرداخت بصورت اتومات روی ووکامرس نصب شده است که برای پرداخت وجه توسط مشتریان می توانید از آنها استفاده کنید. البته هرکدام از این دروازه های پرداخت شامل تنظیماتی نیز هستند که مدیر فروشگاه(سایت) می تواند اقدام به تنظیمات آنها کنید، ما در این مقاله از سایت آقای وردپرس تصمیم گرفته ایم تا به پیکربندی تنظیمات دروازه پرداخت پی پال و درگاه پرداخت زرین پال بپردازیم.

آموزش تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس فارسی Woocommerce farsi

تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس فارسی پی پال

پی پال یکی از امن ترین حالات برای پرداخت وجه توسط مشتریان می باشد، این درگاه پرداختی بصورت بین المللی در حال فعالیت است که دراین مطلب ابتدا به برسی نحوه ی ادغام آن با ووکامرس خواهیم پرداخت و سپس به بررسی تنظیمات آن خواهیم می پردازیم. (تصویر زیر مربوط به تنظیمات پی پال در ووکامرس است)

تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس
تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس

 

حساب امنیتی پی پال: قبل از هر چیز باید با ورود به سایت رسمی شرکت پی پال اقدام به ایجاد یک اکانت(حساب) کاربری کنید. اما در نسخه ی آزمایشی نیاز به انجام اینکار نیست، در نسخه ی آزمایشی میتوانید این درگاه را مورد تست و برسی قرار دهید و با نحوه ی پرداخت توسط آن به خوبی آشنایی پیدا کنید.

لازم به ذکر است جهت ایجاد یک اکانت کاربری در سایت پی پال باید به وبسایت این شرکت به نشانی اینترنتی paypal.com مراجعه کنید و به قسمت singup (این دکمه گوشه ی بالا سمت راست سایت است) مراجعه کنید که مربوط به وارد کردن مشخصات و ایجاد حساب کاربری می باشد. نحوه ی ایجاد حساب بسیار آسان می باشد و کار چندانی ندار به مانند ایجاد یک اکانت در جیمیل یا یاهو می باشد!

بسیار خب، بهتر است شروع به آموزش امروز کنیم!

در پنجره مربوط به تنظیمات پی پال سه زیر بخش بنام های ” پی پال، گزینه های پیشرفته، مدارکAPI ” داریم که هر کدام از آنها شامل چندین گزینه هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

آموزش تنظیمات درگاه پرداخت پی پال در افزونه ووکامرس

فعال/غیرفعال: این مورد اولین گزینه ای است که شما در بخش تنظیمات پی پال مشاهده میکنید، شما می توانید چک باکس مربوط به این گزینه را فعال کنید تا این درگاه برای شما روی سایت بصورت فعال قرار داده شود و مشتریان اجازه ی پرداخت وجه از طریق آن را داشته باشند.(این مورد را در تصویر زیر به خوبی مشاهده می کنید)

تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس
تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس

 

عنوان: در باکس مربوط به عنوان که در تصویر بالا هم مشاهده می کنید، می توانید نام درگاه را وارد کنید که در حالت پیش فرض “پی پال” وارد شده است، لازم به ذکر است که این نام به مشتریان در حین پرداخت وجه سفارشتان نیز نمایش داده خواهد شد. این نام را می توانید به اختیار خود تغییر دهید.

توضیحات: در متاباکس این قسمت می توانید مختصری از جزئیات پرداخت توسط این درگاه را وارد کنید که این جزئیات در حین پرداخت وجه محصولات به مشتریان شما نمایش داده خواهد شد(این قسمت برای قرار دادن راهنمایی در رابطه با نحوه پرداخت بسیار موثر می باشد) . البته در این متاباکس بصورت پیش فرض توضیحات “پرداخت از راه پی‌پال، اگر حساب کاربری پی‌پال ندارید، می توانید با کارت اعتباری پرداخت کنید.” قرار داده شده است.

ایمیل پی پال: زمانیکه اقدام به ایجاد یک حساب پی پال می کنید(از طریق سایت شرکت پی پال) در حین افتتاح حساب یا همان ایجاد حساب کاربری یک ایمیل وارد می کنید که ان ایمیل مربوط به شناسه حساب کاربری شما و شناسه پی پال شما خواهد شد و می توانید در معاملات بین پی‌پالی هم از آن استفاده کنید، لازم به ذکر است که آن ایمیل را باید در این متاباکس وارد نمایید. در واقع این ایمیل به نوعی آی دی شما نیز محسوب خواهد شد که در حین پرداخت وجه به این ایمیل نیاز خواهید داشت.

سندباکس پی پال: اگر چک باکس مربوط به این گزینه را در حالت فعال قرار دهید، می توانید گزینه درگاه پرداخت پی پال را بصورت تستی روی سایت فعال کنید. در این صورت مشتریان می توانند نحوه پرداخت به سایتتان را از طریق پی پال تجربه کنند بدون آنکه هیچ پولی از حساب بانکی آنها جابجا شود و هیچ محصولی از فروشگاه شما فروخته شود. در واقع این مورد برای آموزش به مشتریان استفاده می شود و فعال کردن این مورد کاملا اختیاری می باشد.

گزارش عیب یابی:

گزینه های پیشرفته تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس فارسی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید این زیر بخش شامل برخی تنظیمات اضافی است که میتوانید با استفاده از آنها سایت خود را مجهز تر و هوشمند تر سازید!

گزینه های پیشرفته تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس فارسی
گزینه های پیشرفته تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس فارسی

 

ایمیل دریافت کننده: در این قسمت میتوانید یک ID ایمیل وارد نمایید، البته اگر مایلید تا بعنوان مدیر فروشگاه از تراکنش های موفق در پی پال خود مطلع شوید.

رمز هویت پی پال: در صورتیکه نیاز داشته باشید تا جزئیاتی خاص را به یک مشتری خاص ارائه دهید در اینصورت پی پال به شما یک رمز مطمئن بعنوان انتقال بین پی پال ارائه می دهد (در واقع یعنی برای انتقال از یک حساب پی پال به یک حساب پی پال دیگر از این کد استفاده میشود) میتوانید آن رمز را در این باکس وارد نمایید. البته توجه داشته باشید که گزینه های مربوط به زیر پنجره ی “گزینه های پیشرفته” کاملا اختیاری می باشد و در صورت عدم تکمیل آنها نیز هیچگونه مشکلی برای دروازه پرداخت سایتتان به وجود نخواهد آمد.

لازم به ذکر است برای بدست آوردن رمز شناسه خود در پی پال باید به ترتیب زیر اقدام کنید:

  • وارد حساب پی پال خود شود
  • روی دکمه PROFILE یا همان مشخصات کلیک کنید
  • روی گزینه تنظیمات وبسایت کلیک کنید
  • گزینه مربوط به Payment Data Transfer option را فعال کنید
  • بعد از آن پی پال کد رمز را به شما نمایش خواهد داد که حالا میتوانید این رمز را در تنظیمات ووکامرس نیز وارد کنید.

پیش فاکتور: در حین انجام یک معامله یا بعبارتی فروش محصول توسط پلاگین فروشگاه ساز ووکامرس برای هر معامله یا پرداخت سریعا یک فاکتور ایجاد میشود که از این فاکتور ها جهت رسیدگی و پیگیری محصولات فروخته شده استفاده خواهد شد، لازم به ذکر است که ووکامرس به شما اجازه میدهد تا یک پیشوند برای فاکتور های پرداختی فروشگاه خود که قرار است ایجاد شوند، انتخاب و وارد کنید.که در زمان نصب پلاگین فرمت WC- بصورت پیش فرض در تنظیمات قرار میگیرد.

جزئیات ارسال: با فعال کردن چک باکس مربوط به این گزینه جزئیات حمل و نقل کالا نیز در فاکتور ایجادی پی پال برای نمایش به نمایش درخواهد آمد.

بازنویسی آدرس: پیشنهاد میشود چک باکس این گزینه را فعال کنید تا کاربران اجازه تغییر و یا همان بازنویسی آدرس را پس از پرداخت وجه نداشته باشند.

عملیات پرداخت: این گزینه شامل یک منوی کشویی یا همان بازشونده است که در آن دو گزینه”گرفتن، اجازه دادن” وجود دارد و میتوانید از اینجا انتخاب کنید که مراحل انتقال به درگاه پرداخت پی پال و پرداخت نهایی مشتریان به چه صورت باشد! در واقع حالت گرفتن مربوط به این است که مشتری قبل از پرداخت وجه باید قوانین سایت را بپذیرد تا اجازه پرداخت وجه داشته باشد و گزینه “اجازه دادن” یعنی نیازی به تعیین قوانین پرداخت توسط مشتری نیست و مشتری پس از انتخاب کالای مورد نظرش مستقیما به درگاه پرداخت پی پال منتقل خواهد شد.

طراحی برگه: اینکه صفحه ای جذاب برای پرداخت سایت خود داشته باشید شاید بسیار مهم باشد، این مورد میتواند مشتریان شما را برایتان حفظ کند، شما از طریق این امکان پی پال میتوانید جذابیت صفحه پرداخت پی پال خود را بیشتر کنید(البته این گزینه کاملا اختیاری می باشد). لازم به ذکر است شما این اجازه را دارید تا در این باکس نام برگه ی پرداختی را که دوست دارید از پی پال بیابید و آن را در این قسمت وارد کنید تا صفحه ی پرداخت بر اساس آنچه که مد نظرتان است به مشتریان شما نمایش داده شود.

بسیار خب، آخرین زیر بخش مربوط به تنظیمات حساب پی پال میشود که شامل سه باکس بنام های ” نام کاربریAPI، گذرواژهAPI، امضایAPI ” برای وارد کردن اطلاعات حساب حاربری پیپالتان میشود .(مطابق با آنچه که در تصویر زیر مشاهده میکنید.)

تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس
تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس

 

لازم به ذکر است همانطور که میدانید باید در قسمت نام کاربری، نام کاربری مربوط به حساب پی پال خود در سایت شرکت پی پال و در قسمت رمز باید پسورد حساب کاربری خود را نیز وارد نمایید. همچنین میتوانید امضایی برای صفحه پرداخت در نظر بگیرید که میتوانید متن امضا را از قسمت ” امضای ” وارد نمایید. (البته باید گفت که کلیه این باکس ها اختیاری می باشند)

و اما آموزش تنظیمات درگاه پرداخت در افزونه ووکامرس فارسی Woocommerce farsi با زرین پال :

با استفاده از این افزونه قادر هستید قابلیت پرداخت وجه را در سیستم ووکامرس با استفاده از درگاه زرین پال به فروشگاه خود بیافزایید.

این افزونه دارای تنظیمات قابلیت فعال/غیر فعال سازی، قابلیت نمایش توضیحات دلخواه فروشنده در هنگام پرداخت وجه، قابلیت تنظیم صفحه برگشت پس از پرداخت، نمایش خطاهای احتمالی و قابلیت افزودن مرچنت کد درگاه زرین پال اشاره کرد.

آموزش نصب :

 

  1. پوشه zarinpal-woocommerce را در مسیر /wp-content/plugins/ آپلود کنید
  2. افزونه را از طریق منوی ‘افزونه ها’ در وردپرس فعال کنید
  3. تنظیمات افزونه را می توانید از طریق قسمت تنظیمات ووکامرس / تسویه حساب انجام دهید

افزونه درگاه پرداخت ووکامرس فارسی برای دانلود قرار گرفت و شما میتوانید از کادر زیر دانلود کنید .

 

فیلم آموزشی :

 

 

بسیار خب، اگر در رابطه با این مقاله سوالی داشتید میتوانید از قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید، در مقاله ی بعدی سعی میکنیم به گزینه های بعدی نیز بپردازیم.

موفق باشید.

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

این پست دارای 0 نظر است

دیدگاهتان را بنویسید