محدود کردن نقش کاربران در وردپرس با User Role Editor
محدود کردن نقش کاربران در وردپرس با User Role Editor

محدود کردن نقش کاربران در وردپرس با User Role Editor

با درود

چنددی پیش به این فکر بودم که چگونه برای کاربران در یک سایت وردپرس می توان با توجه به نقش هایی که کاربران دارند محدودیت هایی را ایجاد کرد و به هر کدام وظایف و نقش های مشخصی را نسبت داد؟ با اینکه افزونه های خوبی در همیار وردپرس هست اما به دنبال افزونه ای جدیدتر با تنظیمات بیشتری بودم تا به افزونه ای ایرانی با عنوان “User Role Editor” برخورد کردم. بعد از تست و بررسی آن به نتیجه ی مطلوب رسیدم و چون می دانستم شما هم حتما به آن نیازمند خواهید شد، تصمیم گرفتم آموزش امروز را به افزونه ی تعیین نقش کاربران در وردپرس اختصاص دهم.

images

با کمک افزونه ی “User Role Editor” قادر می باشید تا بخش های متعدد سایت خود را برای هر نقشی که فعالیت می کند محدود کنید و همچنین پنل مدیریت خود را به یک محیط ایمن تبدیل نمایید.
افزونه را نصب و فعال می کنیم. پس از فعال سازی گزینه ای با عنوان “ویرایشگر نقش کاربر” در زیر منوی تنظیمات ظاهر خواهد شد. با کلیک بر روی آن به تنظیمات افزونه وارد می شویم.

عمومی

general

در تنظیمات “عمومی” می توانیم نقش ها را با توجه به گزینه هایی که دارد، مشخص کرده و محدود کنیم. با توجه به خواسته ی خود می توانید هر یک را تیک بزنید.

ماژول های اضافی

extra-madule

با انتخاب گزینه ی موجود، به وردپرس اجازه می دهید که تمامی کاربران چه آنها که نقش دارند چه ندارند را جزء آمار خود به حساب آورد و شمارش کند.

نقش های پیش فرض

default-role

در این قسمت می توانید نقش ها را تعیین کنید و طبق نقش هایی که تعیین کردید در بخش دیگر محدودیت ها را ایجاد کنید.

حال پس از تنظیم کردن این قسمت ها باید به سراغ ایجاد محدودیت ها و مشخص کردن نقش های کاربری برویم! از منوی “کاربران” در زیر منوی آن گزینه ای با عنوان “ویرایشگر نقش کاربر” می بینید.

editor-role-mrwp

در این قسمت می توانیم نقش ها را مشخص کرده و محدودیت را ایجاد کنیم.

recognize-role-mrwordpress

همانطور که می بینید با تعیین نقش کاربری از کادر قرمز می توانید بخش های متعدد سایت خود را به او نسبت داده و نقش او را مشخص نمایید. با تیک زدن گزینه ی “نمایش قابلیت‌ها در حالت قابل خواندن برای انسان” می توانید حالت دسته بندی های موجود را به صورت مشخص و دیداری تبدیل کنید و از حالت جداول پایگاه داده خارج سازید تا راحت تر آن ها را انتخاب کنید. و در نهایت بر روی گزینه ی بروز رسانی در سمت چپ کلیک نمایید.

توجه کنید که کاربر مشخص شده دیگر دسترسی به بقیه ی مناطق ندارد و نمیتواند از آن ها استفاده کند.

جمع بندی! 

گاهی اوقات می خواهید کاربرانی که در سایت شما فعالیت می کنند را با توجه به نقش های آن ها محدود کنید و یا به عبارتی نقش هایی را برای آن ها معلوم کنید،برای اینکار پیشنهاد میکنم از افزونه ای که تمامی دسته بندی ها را به صورت کامل مشخص میکند استفاده کنید و برای کاربران خود هر بخشی را که میخواهید فعال سازید.

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

این پست دارای 0 نظر است

دیدگاهتان را بنویسید