معرفی برترین فریمورک های پوسته وردپرس
معرفی برترین فریمورک های پوسته وردپرس

معرفی برترین فریمورک های قالب وردپرس

سلام

در این مطب برای شما بهترین فریمورک های قالب وردپرس را معرفی میکنم که با استفاده از آنها می توانید قالب های زیبایی را بسازید .ابتدا قبل از معرفی به سوالاتی که ممکنه است برای شما پیش بیاید پاسخ میدهم مانند چرا فریمورک ها وجود دارند؟ ، چرا باید از آنها استفاده کرد ؟و بهترین فریمورک کدام است ؟

فرمیورک های  قالب وردپرس چه هستند ؟

فریمورک های قالب وردپرس شبیه به فریمورک های زبان های برنامه نویسی هستند . مانند فریمورک های  Zend و Symphony برای PHP و همچنین Flask و Django برای زبان برنامه نویسی Python . همانند سایر فریمورک های برنامه نویسی ، فریمورک های قالب وردپرس نیز دارای توابع از پیش تعریف شده ای هستند که می توانید برای توسعه سریع تر قالب های خودتان از آنها استفاده کنید . بسیاری از این فریمورک ها دارای حلقه های آماده ای جهت استفاده برای محتوی مانند دسته بندی ، تگ ها و صفحات سایت شما هستند و نیاز به نوشتن دوباره این حلقه ها نیست . چرا چیزهایی را بنویسید که توسط توسعه دهنده گان حرفه ای قالب های وردپرس نوشته شده است ؟

 

چند نوع فریمورک قالب وردپرس وجود دارد ؟

در جواب این سوال باید گفت که دو نوع فریمورک قالب ودرپرس وجود دارد .

1 – فریمورک های قالب مبتنی بر کتابخانه ای از کدها . به این معنی که شما از کدهای آماده جهت توسعه قالب خودتان استفاده می کنید . این فریمورک ها دارای ساختار نیستند اما شما می توانید از کدهای آمده آنها  مانند حلقه های وردپرس استفاده کنید و یا آنها را بهینه نمایید .

2 -گروه دوم فریمورک های قالب ، به starter themes معروف هستند . این ها قالب های  ساده و معمولی هستند با این تفاوت که پر از توابع قالب هستند و شما میتوانید از آنها استفاده کنید و یا متناسب با نیاز خودتان بهینه شان نمایید . این قالب ها دارای تمام فایل های مورد نیاز شما می باشند مانند page.php, single.php, functions.php . فایل style.css نیز برای اعمال استایل های دلخواه شما وجود دارد .

 

چرا از فریمورک ها استفاده می کنیم ؟

زمان همیشه و در همه جا عنصری مهم به حساب می آید و در دنیای وب ارزشی بمراتب بالاتر دارد . اگر شما به PHP مسلط نیستید می توانید طراحی قالبتان را با CSS/HTML به اتمام برسانید و یا حتی اگر برنامه نویس PHP هستید کار کردن با ساختار ها و سپس بهینه سازی آنها سریع ترین روش است . همیشه نیاز نیست چرخ را از ابتدا اختراع کنید مگر اینکه شما زمان زیادی برای هدر دادن داشته باشید .

 

کدام فریمورک بهترین است ؟

شاید همیشه این جواب را شنیده باشید که بهترین وجود ندارد و متاسفانه یا خوشبختانه درست ترین جواب همین است . به همین دلیل ما در اینجا برای شما لیستی از بهترین فریمورک ها را انتخاب کرده ایم شما میتوانید آنها را تست کنید و هر کدام که نیاز های شما را بهتر برطرف می کند را انتخاب نمائید .

 

خب بعد از این مقدمه نسبتاً طولانی به سراغ معرفی فریمورک های قالب وردپرس می رویم .

 

Headway – قالب سازی با قابلیت کشیدن و رها کردن

headway-theme-framework

 

Headway فریمورک قالب ساز ساده و آسان . مناسب برای کسانی که توسعه دهنده نیستند و یا توسعه دهندگان تازه کار . این فریمورک قابلیت کشیدن و رها کردن عناصر مختلف را دارا می باشد و از طریق آن می توانید جزئیات قالب خودتان را سفارشی کنید . جزئیاتی از قبیل طرح بندی صفحه ، فونت ها ، رنگ ها و بسیاری امکانات دیگر . این فریمورک در مقابل زمان انعطاف پذیری خوبی دارد .

ویژگی های اصلی :

Headway Grid – طرح های رسپانسیو و کاملاً قابل تنظیم

Design Editor – تنظیم استایل بوسیله فونت های مختلف ، رنگ ها و بکگراند هایی که میتوانید برای هر صفحه بصورت جداگانه تعریف کنید آن هم بدون نیاز به نوشتن CSS .

SEO مناسب – کدهای تمیز و بهینه شده برای موتورهای جستجو مانند google , bing , yahoo

فناوری های جدید : استفاده از HTML5 و CSS3 برای سخت قالب های سریعتر و واکنش گرا

گسترش دهنده Headway  : اگر کشیدن و رها کردن عناصر نیاز شما را برطرف نکند بلوک های گسترش دهنده وارد می شوند . آنها از طریق اسلایدر ها ، پشتیبانی از ووکامرس ، استفاده یکپارچه از شبکه های اجتماعی و موارد دیگر قابلیت های وبسایت شما را افزایش می دهند .

توسعه دهندگان : تمام موارد ذکر شده از طریق رابط کاربری ساده قابل انجام است اما اگر شما به فکر توسعه دادن برخی موارد هستید هیچ چیزی قفل نشده است و شما می توانید براحتی تغییرات خود را در این فریمورک اعمال کنید .

 

بطور کل Headway  فریمورکی با رابط کاربری ساده و آسان می باشد که قابلیت کشیدن و رها کردن آن  را برای افراد تازه کا مناسب می کند . البته اگر شما توسعه دهنده هستید باز هم می توانید در این فریمورک تغییرات مورد نظر خودتان را عامال کنید و قالبی دلخواه خلق نمائید .

 

PageLines DMS -فریمورک قالب رایگان

PageLines-DMS6

 

فریمورک قالب ساز با قابلیت کشیدن و رها کردن محصولی از PageLines . کمپانی که سالهاست در زمینه قالب و گسترش فریمورک های قالب فعالیت میکند و حالا با یک راه حل برجسته آمده است . آنها ادعا میکنند که این اولین سیستم مدیریت طرح باقابلیت کشیدن و رها کردن است اما قبل از آن هم نمونه هایی بوده است ولی در حال حاضر شاید بهترین گزینه موجود باشد .

ویژگی های اصلی :

سازگار با موبایل : طراحی قالب های رسپانسیو  و همچنین مناسب برای نمایش در موبایل .

قابلیت کشیدن و رها کردن : ساخت وبسایت به سادگی با قابلیت کشیدن و رها کردن .

قابلیت های اضافی : استفاده از PageLines extensions برای افزودن قابلیت های بیشتر .

فروشگاه PageLines : در این فروشگاه شما می توانید extensions های مورد نیاز خود را جهت ساخت وبسایتی متناسب با خواستههای خود خریداری نمائید .

قدرت وردپرس : PageLines  قابلیت کشیدن و رها کردن را با توابع برجسته وردپرس ترکیب کرده است .

شبکه های اجتماعی و موتور های جستجو : PageLines  کاملا برای شبکه های اجتماعی سازگار شده و همچنین بهینه سازی شده برای موتور های جستجو نیز هست .

طراحی : تغییر رنگ ، تایپوگرافی ، پس زمینه ها و المنت هایی با استفاده آسان .

طرح بندی : انتخاب از بین طرح های مختلف و یا ایجاد طرح دلخواه خودتان .

Bootstrap : فریمورک PageLines DMS بر اساس فریمورک طراحی ظاهر بوت استریپ ساخته شده است .

متن باز : برخی از قابلیت های این فریمورک را دوست ندارید یا در آنها اشکالی یافته اید ؟ فقط کافی است در Github آن را پیدا کنید و در کدهای خود استفاده نمائید . شایدم هم دوست دارید تغییرات دلخواه خود را در این فریمورک اعمال نمائید . اشکالی ندارد شما مختارید .

 

فریمورکی با قابلیت استفاده آسان . از طریق فروشگاه آن نیز میتوانید امکانات بی نظیری را برای وب سایت خود مهیا کنید . این فریمورک برای تازه کاران و برنامه نویسان کم حوصله و طراحانی که زمان برای آنها بسیار مهم است مناسب می باشد .

 

 

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

این پست دارای 0 نظر است

دیدگاهتان را بنویسید